Гарантійне обслуговування

Запитання:

Вітаю! Така ситуація. Ми купили в квітні 2008 року будинок із землею. Він продавався з усіма підключеними комунікаціями. На території є колодязь. Взимку, коли ми дивилися будинок він опалювався, вода була. Коли ми його купили, то виявилося, що води в колодязі немає. Ми його почистили (заплатили за чистку), але вода так і не піднялася до рівня насоса протягом декількох днів. Тобто води немає! А будинок ми купували з водою. Ми пропонуємо продавцеві оплатити навпіл буріння свердловини, так як подальші роботи над колодязем не викликають особливих надій. Але він відмовляється, каже що не несе відповідальності за те що пропала вода, а організація яка йому копала колодязь розпалася. У законодавстві я знайшла таку статтю: “Стаття 13. Гарантійні зобов’язання 13.4. Що стосується товарів (робіт, послуг), на які гарантійні терміни не встановлено, споживач має право пред’явити продавцю (виробнику, виконавцю) відповідні вимоги, якщо недоліки були виявлені протягом шести місяців, а щодо нерухомого майна – не пізніше трьох років з дня передачі їх споживачеві. ” Підкажіть вихід зі сформованої ситуації і чи маємо ми дійсно право вимагати від продавця підключення води? Заздалегідь дякую.

Відповідь:

В даному випадку необхідно дивитися і аналізувати договір купівлі-продажу будинку. Якщо в даному договорі передбачалося, що будинок продається з усіма комунікаціями, в тому числі є в наявності водопостачання, а в наслідку виявилася що такого немає, тоді Ви маєте право забезпечити водопостачання за свій рахунок, а надалі вимагати від Продавця компенсувати такі витрати. Але це тільки в тому випадку, якщо в договорі таке було передбачено. У вашому випадку, швидше за все, немає жодної застереження з приводу наявності колодязя, а тим більше зобов’язань з боку продавця щодо наявності в ньому води. Таких зобов’язань бути не може, оскільки подальше відсутність води в колодязі, пов’язане з тими чи природними явищами, не може бути результатами дій, бездіяльності або будь-якого іншого впливу сторін, тобто ця обставина не залежить від волі сторін. Таким чином, вимагати від продавця будинку щось за пропажу води в колодязі – безперспективно. Що стосується компанії, яка вирила колодязь, то від неї також немає підстав вимагати відшкодування витрат на організацію нової свердловини. В даному випадку обов’язки компанії полягають безпосередньо в самих роботах: вирити, укласти відповідні кільця і ​​т.п. Гарантії за наявність води або її відсутність компанія дати не може. Таким чином, застосування викладених Вами норм чинного законодавства, є безпідставними.


04053, м. Киев,
ул. Сечевых Стрельцов Артема, 1-5,
(Дом художника) оф. 512
(050) 351-68-76
(044)353-63-50 (044)461-90-72
main@argument-consulting.com.ua